Criptopedia

Simplu explicat: Ce este un airdrop?

De catre Criptopedia - 19 iun 2022

În domeniul criptomonedelor, termenul airdrop reprezintă una dintre strategiile principale de marketing, având scopul de a atrage noi investitori. Aceasta reprezintă o distribuție a unei criptomonede, de obicei gratuită, către un număr mai mare de portofele. Strategia de distribuire a airdrop-urilor către utilizatori a devenit populară în timpul ICO-urilor din 2017-2018.
Token-urile sunt distribuite participanților în schimbul promovării proiectului. Acestea sunt implementate în primul rând ca o modalitate de a atrage atenția și noi adepți, rezultând o bază mai largă de utilizatori.

Tipuri de airdrop-uri

  • Bounty Airdrop – în astfel de cazuri, destinatarii sunt obligați să îndeplinească sarcini simple, cum ar fi aderarea la un grup de Telegram sau retweet la o informație despre proiect. Acestea își vor recompensa participanții cu token-uri pentru îndeplinirea unor sarcini în social media (Telegram, Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin), dar și pentru generarea unei atmosfere de entuziasm în jurul proiectului, identificarea potențialilor clienți interesați de produs și încurajarea oamenilor de a ajuta proiectul să se dezvolte, fie prin creșterea postărilor pe rețelele sociale sau crearea unui cont pe o platformă.
  • Standard Airdrops – prin care utilizatorii primesc gratuit token-uri, doar pentru înregistrarea cu o adresă de e-mail sau ceva similar;
    Hard Fork Airdrops – când are loc un Hard Fork, practic se creează o monedă nouă. Utilizatorii care dețin moneda veche primesc o suma echivalentă din noua versiune a criptomonedei. Cel mai cunoscut airdrop de acest tip este cel din 2017 când deținătorii de Bitcoin au primit Bitcoin Cash (BCH) în urma unui hard fork;
  • Exclusive Airdrops – token-urile ajung astfel doar la utilizatorii fideli sau la persoanele care au contribuit la un proiect sau care au un istoric comun cu acesta;
  • Holder Airdrop - prin acest tip de airdrop, deținătorii unor anumite monede primesc, gratuit tokeni ale unor noi proiecte. De obicei, echipa realizează un snapshot la o anumită dată și oră. Dacă deținătorul portofelului are cantitatea minimă stabilită pentru airdrop, acesta poate solicita tokenii gratuiți. Multe proiecte noi oferă acest tip de airdrop deținătorilor de Bitcoin sau Ethereum. de exemplu, Stellar Lumens (XLM) a oferit 3 miliarde de XLM deținătorilor de Bitcoin în anul 2016.

 

De asemenea, în funcție de transparența lor, pot exista două tipuri de airdrop-uri:
Anunțate: Airdrop-urile care au o dată de lansare și un interval de timp fix sunt concepute pentru a atrage cât mai mulți utilizatori și conțin adesea anumite sarcini care trebuie îndeplinite de cei interesați, pentru a se califica.
Neanunțate: Aceste airdrop-uri implică alegerea unor adrese și distribuirea aleatorie a monedelor în portofele, fără ca utilizatorii să știe de unde provin. Acestea sunt adesea folosite pentru a surprinde și încânta utilizatorii.

 

Care sunt motivele pentru care companiile folosesc Airdrop-uri?
Motivul principal pentru care airdrop-urile sunt utilizate de către companii este pentru a-și promova proiectul sau serviciul pe care îl oferă. Prin distribuirea de tokeni către noi utilizatori proiectul devine cunoscut și asigură o distribuție corectă a token-ilor în cadrul comunității. De asemenea, destinatarii sunt stimulați să ajute proiectul să ajungă la un public mai larg.

 

Cum să revendici un airdrop
Deși procesul diferă de la un proiect la altul, principala cerință pentru a revendica un airdrop, în cazul în care ești eligibil, este să deții un portofel crypto, cum ar fi MetaMask.
Deoarece scopul airdrop-urilor este promovarea proiectului, poți găsi destul de ușor companii ce oferă astfel de beneficii comunităților. Poți căuta noi airdrop-uri fie pe paginilor noilor companii fie pe platforme specializate în găsirea acestora.

 

Care sunt avantajele și dezavantajele unui airdrop?
Fiecare strategie de marketing are avantaje și dezavantaje. Cel mai atrăgător avantaj pentru companii este costul scăzut al promovării produsului. Companiile oferă doar o mică cantitate din totalul token-ilor deținuți de aceștia. De asemenea, comunitatea are marele avantaj de a primi tokeni gratuit mai ales că valoarea acestora ar putea crește în timp generând profituri considerabile.


Însă pentru a obține rezultate notabile compania trebuie să distribuie o cantitate corectă de tokeni către comunitate. Dacă trimit o cantitate prea mică, impactul este unul insignifiant, dacă distribuie prea mulți tokeni, compania poate rămâne cu o cantitate prea mică disponibilă pentru viitoarele campanii de marketing. De exemplu, U Network a rămas fără tokeni după ce a distribuit o cantitate prea mare comunității, fiind forțată mai apoi să răscumpere o parte din tokeni.


Alt dezavantaj îl reprezintă posibilitatea ca destinatarii să își vândă tokenii obținuți gratuit și dacă un număr mare de portofele își vând tokenii, prețul activului s-ar putea să se deprecieze rapid.
De asemenea, prin creșterea popularității airdrop-urilor crește și probabilitatea ca mulți utilizatori să fie ținta unui scam. Uneori, poți primi diferiți tokeni gratuit într-un portofel și în momentul în care încerci să îi muți pe o platformă de tranzacționare, contul tău poate fi golit.


În alte situații, anunțurile pentru airdrop duc pe site-uri de phishing. Pentru a evita acest lucru, nu uita să faci DYOR, să verifici temeinic proiectul pe platformele oficiale și să nu oferi niciodată cheile private ale portofelului.

 

Concluzii:
Airdrop-urile reprezintă o modalitate foarte bună de a ajuta un proiect în fază incipientă să se dezvolte, pentru a putea ajunge la un număr cât mai mare de utilizatori, dar totuși, trebuie să fim atenți și la modul în care sunt organizate Aidrop-urile, deoarece poți deveni ținta unui scam sau hack.

Articole similare

Ce sunt așa zisele CryptoGems?
Educație

Ce sunt așa zisele CryptoGems?

În cryptosferă au fost o serie de povești cu investitori care au reușit să dea lovitura cu crypto gems. Ce sunt acestea și cum le putem găsi? Ce riscuri implică investițiile în aceste proiecte?

Ce sunt mixerele de crypto și cum funcționează?
Educație

Ce sunt mixerele de crypto și cum funcționează?

Mixerele de criptomonede le permit comercianților să rescrie istoria criptografiei lor prin construirea unui blockchain personalizat utilizând o varietate de monede digitale. Sunt aceste crypto mixere legale?

Simplu explicat: Ce este un ICO?
Educație

Simplu explicat: Ce este un ICO?

ICO este acronimul pentru Oferta Inițială a Monedei, o strângere de fonduri nereglementată în piața de criptomonede. Piața ICO-urilor este de asemenea comparată cu Oferta Publică Inițială cunoscută în piața tradițională.

Ce este Pancake Swap și cum funcționează?
Educație

Ce este Pancake Swap și cum funcționează?

Pancake Swap reprezintă un exchange descentralizat care rulează pe blockchain-ul creat de către Binance, cunoscut sub numele de Binance Smart Chain. Pancake Swap e definit ca fiind un protocol DeFi.

USDT vs. USDC vs. BUSD: Care sunt diferențele dintre ele?
Educație

USDT vs. USDC vs. BUSD: Care sunt diferențele dintre ele?

Stablecoins sunt criptomonede a căror valoare este legată de un activ stabil, în general monede de tip fiat. Tether (USDT), USD Coin (USDC) și Binance USD (BUSD) sunt cele mai populare trei monede stabile.

Ce este un stablecoin (monedă stabilă)?
Educație

Ce este un stablecoin (monedă stabilă)?

Introducere a monedelor virtuale stabile (stablecoins). Motivele stabilității prețului. Cele mai populare stablecoins. Mecanismele de funcționare și care sunt riscurile acestei clase de monede virtuale?